Korzyści z certyfikatu ISO 9001:2008
Norma ISO 9001:2008 zawiera szereg wymagań dla systemu zarządzania jakością, mających zastosowanie w każdej jednostce, bez względu na jej wielkość i zakres działania. Wprowadzenie uwarunkowań normy ISO 9001:2008 w placówce medycznej ma za zadanie wykazać zdolność jednostki do dostarczenia pacjentowi usługi medycznej zgodnej z jego oczekiwaniami i wymaganiami przy zastosowaniu aktualnych przepisów prawnych. Efektem podjętych działań jest zwiększenie zadowolenia i bezpieczeństwa obsługiwanych w trybie ambulatoryjnym oraz hospitalizowanych na oddziałach szpitalnych pacjentów.
Korzyści uzyskania i posiadania certyfikatu
dla Naszego szpitala:
- sprawniejsze zarządzanie placówką, wpływające na racjonalizację kosztów i na poprawę kondycji finansowej placówki;
- podniesienie poziomu świadczeń medycznych oraz bezpieczeństwa pacjenta;
- wzmocnienie pozycji placówki w oczach pacjenta i płatnika (element rankingujący w konkursie ofert NFZ)
- zwiększenie prestiżu placówki medycznej;
- zwiększenie konkurencyjności wśród placówek medycznych;
- poprawa kultury organizacyjnej szpitala;
- efektywne wykorzystywanie posiadanych zasobów sprzętowych i kadrowych;
- wzrost zaufania organu założycielskiego oraz instytucji, które mogą wpływać na wielkość pozyskiwanych środków finansowych;
- podniesienie rangi szpitala na rynku usług medycznych oraz prywatnych firm ubezpieczeniowych (krajowych lub zagranicznych);
- korzyści marketingowe związane z wykorzystywaniem loga jednostki certyfikującej;
dla Wszystkich zatrudnionych:
- usprawnienie wewnętrznej komunikacji ;
- uporządkowanie obiegu dokumentacji administracyjnej i medycznej;
- poprawa organizacji pracy we wszystkich jednostkach organizacyjnych;
- systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników poprzez szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne;
- oddziaływanie na świadomość pracowników — za wysoką jakość udzielanych świadczeń medycznych odpowiedzialny jest każdy pracownik szpitala;
- zapewnienie bezpiecznych warunków pracy dla wszystkich pracowników;
- zwiększenie zaangażowania pracowników w podnoszenie jakości usług medycznych;
- podniesienie efektywności pracy zespołowej;
- integracja grup zawodowych;
- uporządkowanie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników.
|
Poprawiony: wtorek, 28 października 2014 08:11 |